Klantadviseur

Tijdelijk gesloten

Klantadviseur

Compaen Helmond

Wat is vereist?

  • Mbo (+) werk- en denkniveau
  • Relevante werkervaring is een pre
  • Digitale vaardigheid, nauwkeurigheid in dataverwerking en sterke sociale en communicatieve vaardigheden
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift, en basisvaardigheid in het Engels (Duits is een pre)
  • Dienstverlenend, zorgvuldig, klantgericht en sociaal ingesteld

Wat krijg je?

  • €3.114 - €3.892 bruto p/m
  • 32 tot 36-urige werkweek
  • 26 vakantiedagen
  • Laptop, telefoon, eindejaarsgratificatie, reiskostenvergoeding en thuiswerkvergoeding
  • Thuiswerkmogelijkheden

Wat doe je?

  • 30% Beantwoorden van telefoontjes en mails
  • 25% Problemen oplossen
  • 20% Administratie verwerken
  • 15% Technische opdrachten verwerken
  • 10% Intern overleg
Powered by Spielwork

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Vacature

Als Klantadviseur bij Compaen ben je het eerste aanspreekpunt voor huurders en woningzoekenden en bied je hen eerstelijns ondersteuning bij uiteenlopende vragen en verzoeken. Je behandelt zaken die betrekking hebben op huurbetalingen, onderhoudsverzoeken, reparaties en andere woongerelateerde kwesties. Op basis van de ontvangen verzoeken maak je bijvoorbeeld opdrachtbonnen voor aannemers of plan je afspraken in met opzichters en wijkadviseurs. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor administratieve taken, zoals het opstellen van huurovereenkomsten, het verwerken van huuropzeggingen en het registreren van Zelf Aangebrachte Voorzieningen. Hierbij werk je samen met verschillende afdelingen om ervoor te zorgen dat alle klantverzoeken efficiënt en naar tevredenheid worden afgehandeld.

Je komt terecht bij de klantenservice, een klein team van drie medewerkers. In dit team werk je nauw samen met je collega's om huurders en woningzoekenden snel en efficiënt te helpen. De klantenservice is continu bezig met het afhandelen van telefoongesprekken en mails, terwijl administratieve taken tussendoor verwerkt worden. Door de werkomgeving zijn er volop mogelijkheden om te leren en je verder te ontwikkelen binnen het team.

Als je het leuk vindt om met mensen om te gaan, hen te ondersteunen bij hun woonvragen en je het een uitdaging vindt om snel te schakelen tussen verschillende situaties, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Klantadviseur

Op een leuke werkdag heb je veel contact met huurders en woningzoekenden, waarbij je hen helpt met hun vragen of problemen. Je zorgt voor duidelijke, vriendelijke communicatie en voelt je goed wanneer je een huurder echt verder hebt geholpen.

Op een minder leuke werkdag heb je te maken met verschillende situaties tegelijk, zoals een huurschuldgesprek en een urgente vraag van een woningzoekende. Het snel schakelen tussen deze taken kan soms een uitdaging zijn.

  • 07:00
  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Telefoongesprekken beantwoorden van huurders en woningzoekenden
    • Administratie verwerken
    • Roostervrije middag
    • Telefonisch en per mail beantwoorden van vragen van huurders
    • Problemen oplossen
    • Administratieve verwerking
    • Behandelen van aanvragen van woningzoekenden
    • Technische opdrachten verwerken en opvolgen van lopende zaken

Voorbeeld uit de praktijk

Een huurder belt op met de melding dat "heel de woning blank staat." Wat doe je?

In deze situatie is het belangrijk om eerst goed door te vragen om te begrijpen wat de huurder precies bedoelt. Na verduidelijking, zoals in dit geval dat er daadwerkelijk sprake is van een serieus probleem, zorg je ervoor dat er snel actie wordt ondernomen. Je schakelt de juiste personen in, zoals een opzichter of projectleider, die met technische kennis de woning inspecteren en het probleem oplossen. Gedurende het proces houd je de huurder op de hoogte, zodat ze weten dat er snel naar hun probleem wordt gekeken.

Groeipad

Binnen Compaen is er geen vast groeipad, maar wel volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Met een persoonlijk loopbaanbudget en de flexibiliteit van een kleine organisatie, kun je samen met ons je eigen carrièrepad vormgeven. We groeien samen!

Klantadviseur

Werken bij Compaen

Compaen is een betrokken woningcorporatie die actief is in Helmond en Mierlo, met circa 35 enthousiaste medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het beheer van ongeveer 3.500 woningen. De missie is duidelijk: een passend en betaalbaar thuis bieden aan mensen die dat nodig hebben. Naast het beheer van woningen wordt er ingezet op het creëren van leefbare, duurzame en inclusieve wijken.

Wat Compaen uniek maakt, is de nauwe samenwerking met huurders, gemeenten en andere partners om de uitdagingen van deze tijd aan te pakken, zoals betaalbaarheid, zorgbehoeften en het bevorderen van sociale samenhang. De werkwijze is open en transparant, met korte lijnen en veel onderlinge betrokkenheid. Eerlijkheid, wendbaarheid en gedrevenheid staan centraal in alle activiteiten, met als doel het creëren van een fijn thuis en het maken van impact voor de toekomst.

  • Hoofdkantoor in Helmond
  • 37 medewerkers
  • 50% / 50%
  • Gem. leeftijd 46 jaar
  • Informeel
  • Flexibiliteit in werkplek en werktijden

Collega's

Foto van medewerker Jeroen
Foto van medewerker Patrick
Foto van medewerker Ramona
Foto van medewerker Ralf

Jeroen (42) - Projectleider dagelijks onderhoud

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb altijd als onderhoudstimmerman gewerkt voor woningcorporaties en kende Compaen al vanuit die ervaring. Ik wist dat dit een fijne, gezellige corporatie is om voor te werken, waar iedereen zich inzet voor het woongenot van haar bewoners.

Wat was je vorige baan?
Onderhouds Timmerman

Wat doe je in je vrije tijd?
Wielrennen, mountainbike, en een potje bowlen

Patrick (47) - Assetmanager op de afd. Bedrijfsvoering & Strategie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De rol van Assetmanager bij Compaen is breed en veelzijdig. Ik haal veel voldoening uit het integraal beoordelen van vastgoedvraagstukken en het gezamenlijk vinden van oplossingen met collega’s. Bij Compaen heerst een open cultuur waarin volop ruimte is voor nieuwe ideeën. We durven innovatieve pilots op te zetten en werken met ambitie aan onze uitdagende nieuwbouwopgave.

Wat was je vorige baan?
Assetmanager

Wat doe je in je vrije tijd?
Iets met de kids, joggen en met vrienden afspreken

Ramona (33) - Woonconsulent, afdeling wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was op zoek naar een veelzijdige, sociale functie met veel vrijheid, waarin ik iets voor mensen kan betekenen. Ik wilde niet alleen naar de regels kijken, maar juist naar het doel dat ze dienen. Dat zocht ik bij een klantgerichte werkgever met oog voor haar medewerkers. En wat ben ik blij dat ik deze overstap heb gemaakt.

Wat was je vorige baan?
Jurist - CZ Zorgkantoor

Wat doe je in je vrije tijd?
Lekker uiteten gaan en een gezellige spelletjesavond met vrienden

Ralf (35) - Manager ICT - Bedrijfsvoering & Strategie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
In mijn vorige functie kwam ik in aanraking met Woningstichting Compaen en ervaarde ik de gezellige en ontspannen sfeer die er heerst.

Wat was je vorige baan?
Projectleider ICT

Wat doe je in je vrije tijd?
Zwemmen met mijn zoontje en koken

Sollicitatieproces

Reageren kan t/m zondag 9 maart
Eerste ronde woensdagmiddag 12 maart
Tweede ronde vrijdagochtend 14 maart
Je hebt de baan!

Interessante baan?

Interesse
Terug naar boven